5 jaar garantie

5 jaar garantie

Bij alle artikelen die je bij ons koopt, krijg je standaard 5 jaar garantie vanaf de leverdatum.

In Nederland spreken we niet van wettelijke garantie. In plaats daarvan staat in de wet dat een product moet bieden wat je ervan mag verwachten. Van onze raamdecoratie mag je zeker verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar.

Daarom profiteer je bij ilumio ook na 2 jaar nog van je garantie en kijg je een nieuw product onder de aangegeven voorwaarden
. Onder deze garantie valt het mechanisme, de steunen en de bedieningskoorden.

De klacht wordt gedekt door de garantie indien deze geen oorzaak is van: 
1. een opzettelijke beschadiging of nalatig gebruik van het product
2. onvoorzichtig gebruik of een nalatig onderhoud van het product 
3. een normale achteruitgang van het product door tijd
4. een beschadiging door de gebruiksaanwijzing niet of slecht toe te passen.
Herroepingsrecht

Herroepingsrecht

Bijna alle producten in ons assortiment zijn maatwerkproducten. Alle gordijnen en jaloezieën worden namelijk gemaakt op basis van de door jou ingevulde afmetingen. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze maatwerkproducten. Zie artikel 10 van de Algemene Voorwaarden.

Een uitzondering geldt voor de dakraam rolgordijnen voor Velux ramen. Deze hebben namelijk vaste maten.

Wil je nog iets wijzigen aan je order of toch annuleren?

Dan heb je tot 14:00 uur de volgende werkdag om jouw bestelling gratis te wijzigen of annuleren. Na die tijd kunnen we een dergelijk verzoek niet meer in behandeling nemen.

Ben je niet tevreden over onze producten of diensten?

Is er een defect aan je product binnen de garantieperiode?

Laat het ons zo gauw mogelijk weten via onze Klantenservice: 
info@ilumio.nl. Klachten worden binnen 24 uur na ontvangst beantwoord. Tip: stuur in je mail foto's mee van het defect, dan kunnen we je nog sneller helpen. 

Ben je niet tevreden met de afhandeling van de klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
 
Praktische oplossingen

Praktische oplossingen

Het kan gebeuren dat de ketting van je rolgordijn is losgekomen van het mechanisme of dat je hem moet vervangen.
Om de ketting van het rolgordijn te vervangen demonteer je het rolgordijn en verwijder je het kettingmechanisme uit de buis van het rolgordijn. Deze kun je met weinig kracht uit de buis trekken.

Nu kun je de ketting verwijderen uit het mechanisme. Dit doe je door de ketting door te draaien in het mechanisme zonder dat er een nieuw stukje ketting in het mechanisme komt. Als je de ketting uit het mechanisme hebt verwijderd kun je de nieuwe ketting installeren.

Dit doe je door een willekeurig bolletje van ketting in het begin van mechanisme te plaatsen en het mechanisme te draaien. Hierdoor volgen de overige bolletjes. 
Lukt het niet om de ketting te vervangen? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 030 200 10 47 of via e-mail info@ilumio.nl.
Beschadigde producten

Beschadigde producten

Een klacht of een defect product na de garantieperiode

Ook na de garantieperiode van je product staan we voor je klaar bij klachten of defecten.
Als je om reparatie of vervanging vraagt na de garantieperiode, is het mogelijk dat we je een bijdrage in lijn met de kosten vragen.

In dat geval word je van te voren op de hoogte gebracht.
  

Goederen die tijdens het transport beschadigd zijn geraakt  

Je product wordt met zorg ingepakt. Toch kan het voorkomen dat je bestelling tijdens het transport beschadigd raakt. Bij de aflevering van je bestelling raden we je aan om de staat van het pakket en je product te controleren en om te kijken of je bestelling volledig is.

Volg de volgende stappen om je bestelling zo snel mogelijk te laten vervangen of compleet te maken:

1. Neem het pakket in ontvangst

2. Breng onze Klantenservice zo snel mogelijk op de hoogte van het probleem per mail info@ilumio.nl of per telefoon 030 - 200 1047. Voeg foto's toe van de beschadiging als bewijs
3. Ontvang een bevestiging per mail of per telefoon met de te volgen stappen.
Niet goed, geld terug

Niet goed, geld terug

Ben je niet tevreden na ontvangst van je product, dan bieden wij binnen 30 dagen een niet goed geld terug garantie.

Wat zijn de voorwaarden?

  • Als een product defect gaat of is vanwege een fabricagefout binnen de eerste 30 dagen na levering, dan heb je recht op terugbetaling of een nieuw product.
  • Stuur foto's of een video van het defect naar onze Klantenservice via info@ilumio.nl 
    Je krijgt binnen 1 werkdag een reactie. We zullen samen tot een geschikte oplossing komen voor jouw situatie.
  • Producten die onjuist gebruikt zijn of niet in de smaak vallen na ontvangst vallen buiten deze garantie.