5 jaar garantie

5 jaar garantie

Bij alle artikelen die je bij ons koopt, krijg je standaard 5 jaar garantie vanaf de leverdatum.

De door ons geboden standaard garantie van 5 jaar doet niets af aan de wettelijke garantie. De wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Van onze raamdecoratie mag je zeker verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar.

Daarom profiteer je bij ilumio ook na 2 jaar nog van je garantie en krijg je een nieuw product onder de aangegeven voorwaarden
. Onder deze garantie valt het mechanisme, de steunen en de bedieningskoorden.

De klacht wordt gedekt door de garantie indien deze geen oorzaak is van: 
1. een opzettelijke beschadiging of nalatig gebruik van het product
2. onvoorzichtig gebruik of een nalatig onderhoud van het product 
3. een normale achteruitgang van het product door tijd
4. een beschadiging door de gebruiksaanwijzing niet of slecht toe te passen.

Herroepingsrecht

Binnen 14 dagen kun je zonder opgave van redenen de overeenkomst herroepen. Voor maatwerk gelden hiervoor andere regels. Deze vind je verderop in deze pagina. Deze herroepingstermijn verloopt 14 dagen na de dag waarop jij (of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is) de bestelling hebt ontvangen. Om gebruik te maken van dit herroepingsrecht moet je ons per brief of e-mail op de hoogte stellen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld terug op je rekening. Indien je slechts een deel van de bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij hier andere afspraken over worden gemaakt. Voor de terugbetaling zullen geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de producten hebben teruggekregen, of als je hebt aangetoond dat de producten zijn teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Let erop je 14 dagen nadat je ons hebt laten weten gebruik te maken van het herroepingsrecht de tijd hebt om de producten aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Ons retouradres is :

Ilumio raamdecoratie
Ampèrestraat 11 (HAL D)
8071 PH Nunspeet
The Netherlands

Indien de producten duidelijke gebruikssporen hebben dan zullen deze de waarde van de producten verminderen. Indien je alleen de aard, de kenmerken en werking van de producten hebt gecontroleerd zal dit echter meevallen en blijft de waarde gelijk. 

Herroepingsrecht

Herroepingsrecht montageservice

Ook voor de door ons aangeboden montagediensten geldt het herroepingsrecht. Voor onze diensten die binnen de bedenktijd van 14 kalenderdagen volledig zijn uitgevoerd geldt dat deze zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. Deze uitzondering geldt alleen indien de dienst van start is gegaan met uitdrukkelijke instemming van de consument die hierbij verklaard heeft afstand te doen van zijn herroepingsrecht. U wordt hier in ons bestelproces ook op gewezen.  Voor terugbetaling geldt hetzelfde als hiervoor aangegeven voor het herroepingsrecht bij producten.

Herroepingsrecht op maatwerk producten

De producten die op maat zijn gemaakt voor de consument zijn uitgesloten van het herroepingsrecht van 14 dagen. Voor de maatwerkproducten geldt dat je tot 14:00 uur de volgende werkdag om de bestelling gratis kunt wijzigen of annuleren. Na die tijd kunnen we een dergelijk verzoek niet meer in behandeling nemen.

Zie voor meer informatie hierover onze algemene voorwaarden.

Wil je nog iets wijzigen aan je order of toch annuleren?

Dan heb je tot 14:00 uur de volgende werkdag om jouw bestelling gratis te wijzigen of annuleren. Na die tijd kunnen we een dergelijk verzoek niet meer in behandeling nemen.

Ben je niet tevreden over onze producten of diensten?

Laat het ons zo gauw mogelijk weten via onze Klantenservice: info@ilumio.nl. Klachten worden binnen 1 werkdag na ontvangst beantwoord. Tip: stuur in je mail foto's mee van het defect, dan kunnen we je nog sneller helpen. 

Ben je niet tevreden met de afhandeling van de klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Praktische oplossingen

Praktische oplossingen

Het kan gebeuren dat de ketting van je rolgordijn is losgekomen van het mechanisme of dat je hem moet vervangen.
Om de ketting van het rolgordijn te vervangen demonteer je het rolgordijn en verwijder je het kettingmechanisme uit de buis van het rolgordijn. Deze kun je met weinig kracht uit de buis trekken.

Nu kun je de ketting verwijderen uit het mechanisme. Dit doe je door de ketting door te draaien in het mechanisme zonder dat er een nieuw stukje ketting in het mechanisme komt. Als je de ketting uit het mechanisme hebt verwijderd kun je de nieuwe ketting installeren.

Dit doe je door een willekeurig bolletje van ketting in het begin van mechanisme te plaatsen en het mechanisme te draaien. Hierdoor volgen de overige bolletjes. 
Lukt het niet om de ketting te vervangen? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 030 200 10 47 of via e-mail info@ilumio.nl.

Beschadigde producten

Een klacht of een defect product na de garantieperiode

Ook na de garantieperiode van je product staan we voor je klaar bij klachten of defecten.
Als je om reparatie of vervanging vraagt na de garantieperiode, is het mogelijk dat we je een bijdrage in lijn met de kosten vragen.

In dat geval word je van te voren op de hoogte gebracht.
  

Goederen die tijdens het transport beschadigd zijn geraakt  

Je product wordt met zorg ingepakt. Toch kan het voorkomen dat je bestelling tijdens het transport beschadigd raakt. Bij de aflevering van je bestelling raden we je aan om de staat van het pakket en je product te controleren en om te kijken of je bestelling volledig is.

Volg de volgende stappen om je bestelling zo snel mogelijk te laten vervangen of compleet te maken:

1. Neem het pakket in ontvangst

2. Breng onze Klantenservice zo snel mogelijk op de hoogte van het probleem per mail info@ilumio.nl of per telefoon 030 - 200 1047. Voeg foto's toe van de beschadiging als bewijs
3. Ontvang een bevestiging per mail of per telefoon met de te volgen stappen.
Beschadigde producten
Niet goed, geld terug

Niet goed, geld terug

Ben je niet tevreden na ontvangst van je product, dan bieden wij binnen 30 dagen een niet goed geld terug garantie.

Wat zijn de voorwaarden?

  • Als een product defect gaat of is vanwege een fabricagefout binnen de eerste 30 dagen na levering, dan heb je recht op terugbetaling of een nieuw product.
  • Stuur foto's of een video van het defect naar onze Klantenservice via info@ilumio.nl 
    Je krijgt binnen 1 werkdag een reactie. We zullen samen tot een geschikte oplossing komen voor jouw situatie.
  • Producten die onjuist gebruikt zijn of niet in de smaak vallen na ontvangst vallen buiten deze garantie. Deze extra garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.