Over ilumio

ilumio is een jonge start-up opgericht door vakexperts met meer dan 45 jaar ervaring in Europa en de Verenigde Staten. 
We zijn ontstaan vanuit de vraag van Nederlandse klanten om zowel offline als online raamdecoratie van hoge kwaliteit aan scherpe prijzen aan te bieden.

Hoe kun je ons benaderen?

We zijn er om je te helpen, je te begeleiden en je te adviseren. 
Spreek ons aan via de online chat op de website of per telefoon op 030 - 200 1047.


We staan je graag telefonisch te woord van maandag t/m vrijdag van 9u - 17u.
Of stuur al je vragen door per mail naar
 info@ilumio.nl. Je ontvangt binnen 24 uur een antwoord.

Producten

Stalen

Meten & montage

Bestellen & betalen

Bezorging

Garantie & Prijzen

Producten van ilumio

  1. De uitgebreide ilumio-collectie biedt verschillende soorten binnenzonwering. Hieronder een selectie uit onze collectie:

  2. Yes! Wij zijn al meer dan 45 jaar gespecialiseerd op het gebied van raamdecoratie op maat. Elk product wordt met de hand en op maat gemaakt. Omdat elk raam zo verschillend is, is een aangepaste oplossing vereist voor elk interieur.

  3. Onze producten zijn van de hoogste kwaliteit en worden ingekocht bij A-kwaliteit leveranciers. 

  4. Elk type raam kent verschillende eigenschappen en daarbij hoort dus verschillende raamdecoratie. We hebben het uitkiezen van raamdecoratie makkelijk voor je gemaakt. Kies per productgroep, per ruimte of per type raam.
  5. Als je twijfelt aan de kleur van je raamdecoratie kan je tot 5 gratis stalen bestellen! Hiermee kun je perfect bekijken of de kleur en het materiaal met jouw interieur matcht. Op de pagina van het product zie je een knop met "Bestel kleurstaal", met deze knop plaats je de staal in je winkelmand.

Woonkamer producten
Stalen van ilumio

Stalen

  1. Het bestellen van stalen is mogelijk voor alle producten op onze website. Bij elk product in de webshop vind je een knop 'Bestel kleurstaal'. Met die knop plaats je de staal in je winkelmand. Heb je alle stalen die wilt ontvangen in de winkelmand geplaatst? Klik dan op bestellen en vul jouw gegevens in. Je ontvangt dan binnen vijf werkdagen de stalen.

    Ga voor meer informatie naar deze pagina.

  2. Wij proberen de kleur en het materiaal van onze producten zo goed mogelijk op de foto's te laten zien. Helaas blijft er altijd een verschil tussen de weergave op jouw beeldscherm en de daadwerkelijke staal. We bieden je daarom de mogelijkheid gratis stalen te bestellen zodat je ze op je gemak bij jouw thuis kunt bekijken. Je wilt natuurlijk dat je nieuwe raamdecoratie perfect aansluit op jouw wensen en jouw interieurstijl.

    Bekijk op je gemak hoe de stof het licht filtert of juist hoe de stof het licht volledig kan tegenhouden. Bovendien kun je zelf de kwalitieit van onze producten ervaren.

    Alle voordelen van de gratis stalenservice van ilumio op een rij: 
    1. Bekijk de lichtinval door de stof bij jou thuis
    2. Vergelijk gemakkelijk verschillende kleuren
    3. Vergelijk de stofkleur met de kleuren in jouw interieur
    4. Gratis thuis ontvangen
  3. Bij rolgordijnen, vouwgordijnen en gordijnen is de zijde met de sticker en de kleurcode de voorzijde van de staal. Voor houten en pvc jaloezieën zijn de voor- en achterkant van de staal hetzelfde. Bij aluminium jaloezieën is de bolle zijde de voorkant.
  4. Je vult het kleurcode in in de zoekbalk op de website gebruiken om het product (of producten) in die kleur te zien. Ook wordt het kleurnummer getoond onder de product titel van het product.

Meten & montage

  1. Het opmeten van je ramen is met de uitgebreide uitleg op onze pagina meten & montage eenvoudig.

    Twijfel je nog? Onze klantenservice kan je, als je foto's mailt van je raam, adviseren. Geef in jouw mail aan welke soort raamdecoratie je overweegt. Neem contact op per mail info@ilumio.nl of per telefoon 030 - 200 1047.

  2. Op onze dakraampagina vind je een stappenplan om de juiste maat van je dakraam te vinden. Zodra je de maat hebt gevonden vind je op deze pagina ook een tabel waarin je kunt zien welke code overeenkomt met uw dakraam. Op basis van de code is het opmeten van je dakraam overbodig.

  3. Geen paniek, dat kan gebeuren! Je kunt tot 14:00 uur de volgende werkdag de juiste maten doorgeven per mail info@ilumio.nl. De  bestelling kan op 'on hold' gezet worden tot je tijd hebt om de juiste maten te mailen. 
  4. In je pakket vind je een gedetailleerde handleiding om je nieuwe raamdecoratie op te hangen. Je kunt ook de instructies downloaden op deze pagina of instructiefilmpjes bekijken op ons Youtube kanaal.

  5. Ja dat kan! Voor een scherpe meerprijs van €39 per product komt een specialist jouw gordijnen monteren zodat alles er meteen piekfijn uitziet. Op deze pagina vind je alle informatie over de montageservice van ilumio. 

  6. ilumio heeft verschillende oplossingen voor raamdecoratie zonder te boren. Zo hang je het op zonder gaten te boren in je muur of raamkozijn. 

    Advies nodig? Neem contact op met één van onze experts via 030 - 200 1047.

Meten en montage
Bestellen en betalen

Bestellen en betalen

  1. Je kan je gewenste raamdecoratie rechtstreeks online bestellen.
    Kies jouw favoriet. Volg de stappen en bestel eenvoudig jouw artikel.


    Wil je graag persoonlijk advies ?
    Neem contact op met onze Klantenservice via 030 - 200 1047 of stuur een mail naar info@ilumio.nl

  2. Nee, je betaalt geen verzendkosten. Al onze raamdecoratie wordt gratis geleverd. Indien je kiest voor onze montageservice brengt de monteur je nieuwe raamdecoratie mee.
  3. Controleer of alle velden correct zijn ingevuld en dat je de algemene voorwaarden hebt geaccepteerd!

    Heb je problemen in de betaalomgeving? Mogelijk heb je te lang gewacht met het uitvoeren van de betaling of je creditcard is niet veilig voor 3D-secure. In het tweede geval raden we je aan contact op te nemen met je eigen bank.

    Natuurlijk kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice per telefoon via 030 - 200 1047 of stuur een mail naar info@ilumio.nl

  4. Controleer of je geen spaties tussen letters en cijfers hebt gebruikt. Ook is het mogelijk dat de server die de btw-nummers beheert tijdelijk niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw!

    Je kan altijd contact opnemen met onze klantenservice op 030 200 1047 of stuur een mail naar info@ilumio.nl zodat we een oplossing kunnen vinden. 

  5. De raamdecoratie die je bestelt wordt altijd op maat gemaakt. Denk er goed om dat je de juiste afmetingen aan ons doorgeeft. 

    Toch al besteld en een foutje gemaakt? Kan gebeuren. Je kunt tot 14:00 uur de volgende werkdag wijzigingen doorgeven of kosteloos annuleren. 

    Heb je twijfels over je afmetingen? Neem contact op met onze Klantenservice, we helpen je graag!
    Je kunt ons bereiken via 030 - 200 1047. Per mail via info@ilumio.nl of via de chat op onze website.

  6. We starten de productie van jouw product op basis van de gegevens die jij hebt ingevuld. Dat willen we zo snel mogelijk doen nadat jij hebt besteld, zodat je je producten op tijd krijgt thuisbezorgd. Als de productie eenmaal is gestart kunnen we geen wijzigingen meer doorvoeren want ieder product wordt op maat gemaakt.
  7. Bij ilumio kun je betalen via: 

    • iDEAL
    • Mastercard
    • VISA
    • PayPal
    • AfterPay
    Wij accepteren geen betaalmethoden zoals VVV bonnen, vouchers, op afbetaling of middels acceptgiro. 
    Meer informatie vind je hier
  8. Vul de code in tijdens het bestelproces. Dit kan in je winkelmand of in de samenvatting van je bestelling. 

  9. Controleer of je de code in je winkelmandje hebt ingevoerd. Het is mogelijk dat de ingevoerde promotiecode niet langer geldig is. Bovendien zijn kortingscodes van ilumio niet cumulatief.
  10. We kunnen de factuur naar je toesturen na levering van je bestelling. Stuur een e-mail naar info@ilumio.nl en we mailen je factuur binnen 1 werkdag toe.

  11. Jouw gegevens worden gebruikt om je bestelling te leveren op het juiste adres en worden in geen geval doorgegeven aan derden.

    Met jouw toestemming gebruiken we je persoonlijke gegevens om je op de hoogte te houden van onze laatste nieuwtjes, onze exclusieve collecties, speciale promoties en andere leuke acties in onze nieuwsbrief.

Bezorging

  1. Je bestelling wordt met zorg ingepakt door onze productie en wordt daarna vervoerd door NE Distriservice, DPD of TNT. 

    Zodra je bestelling klaarstaat, ontvang je automatisch een mail met de verzendgegevens.
    Zo kan je jouw bestelling tracken en de status van je bestelling opvolgen. Als je vragen hebt met betrekking tot de levering van jouw bestelling kun je het beste onze klantenservice benaderen via 030 - 200 1047.

    Indien je kiest voor onze montageservice breng de monteur je nieuwe raamdecoratie mee.

  2. Al onze producten worden binnen 15 werkdagen bezorgd.

    In geval van vertraging, sturen wij jou een mailtje met de verwachte leverdatum.

  3. Absoluut! Je mag gerust een ander bezorgadres kiezen dat verschilt van je thuisadres.

    Je kunt verschillende bezorgadressen invoeren op de check out pagina. Een ideale oplossing als je liever je bestelling bijvoorbeeld liever op het werk laat bezorgen.

  4. Controleer de factuur- en verzendadressen voordat je je bestelling bevestigd. Zodra het pakket is verzonden ontvang je een e-mail van de vervoerder met een track & trace code. In deze e-mail krijg je ook de optie om de levering te wijzigen. Deze voorwaarden verschillen per vervoerder.
  5. Indien je verschillende soorten producten hebt besteld is deellevering mogelijk. Als dit het geval is bij jouw bestelling, ontvang je voor elke zending een e-mail van de vervoerder met een track en trace code.
  6. Wanneer je geen updates ontvangt over de status van je bestelling kun je contact opnemen met onze klantenservice per mail: info@ilumio.nl of per telefoon op het nummer 030 - 200 1047.
  7. Geen nood. Als je afwezig bent zal de bezorger het nog 2 tot 3 keer proberen. Ben je die keren ook niet thuis zal de bezorger proberen het pakket af te leveren bij de directe buren. Als dat ook niet lukt neemt de chauffeur het pakket weer mee. Je kunt via de mail die je hebt ontvangen met de leverdatum een nieuw aflevermoment afspreken.
  8. Onze vervoerders doen een aantal pogingen om het pakket bij jou of bij de buren af te leveren. Indien de bestelling naar ons wordt teruggestuurd kunnen we het pakket opnieuw voor je verzenden. De verzendkosten van de nieuwe zending worden bij je in rekening gebracht.
  9. Als je je pakket eenmaal hebt ontvangen controleer dan altijd de inhoud. 
    Mocht er iets ontbreken of beschadigd zijn neem dan zo snel mogelijk contact op met onze Klantenservice. 

    Breng onze klantenservice binnen 7 dagen na ontvangst op de hoogte van de situatie per mail info@ilumio.nl of per telefoon 030 - 200 1047.

  10. Als je een onderdeel mist sturen wij dit graag naar je op. Neem hiervoor contact op met de klantenservice per mail op: info@ilumio.nl of per telefoon op: 030 - 200 1047.
Bezorging
Garantie

Garantie

  1. We willen dat je zo lang mogelijk kan genieten van je raamdecoratie. Daarom geven we je naast de wettelijke garantie maar liefst een garantie van 5 jaar vanaf het moment dat je je bestelling ontvangt. Wij staan altijd klaar om je te helpen, ook na je aankoop.

    Ga naar deze pagina voor meer informatie over de garantie.

  2. Alle producten in het assortiment van ilumio zijn maatwerkproducten. Alle gordijnen en jaloezieën worden namelijk naar instructies van de klant op maat vervaardigd. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op deze maatwerkproducten.


    Uitzondering op deze regel zijn de dakraam rolgordijnen, deze producten hebben standaardmaten.

  3. Stuur binnen 7 dagen na ontvangst van je bestelling een e-mail naar info@ilumio.nl met een foto die laat zien dat je het verkeerde product hebt ontvangen.

    Kloppen de afmetingen niet? Gebruik dan een meetlint om aan te tonen dat ze niet correct zijn. Voeg ook een foto van het etiket op de verpakking toe. 

    Raadpleeg onze algemene voorwaarden (artikel 8 voor garantievoorwaarden).
  4. Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via info@ilumio.nl of telefonisch via 030 - 200 1047.

    Als je een klacht hebt ingediend sturen wij een ontvangstbevestiging. We zullen binnen 14 dagen inhoudelijk op je klacht reageren. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Prijzen

  1. Elk product wordt op maat gemaakt. De prijs van de artikelen wordt automatisch weergegeven na het invoeren van je afmetingen op de productpagina.

    De "vanaf"-prijs is de prijs van de kleinste afmeting van het desbetreffende product.

  2. Ja, de weergegeven prijzen zijn inclusief BTW. 

  3. Je aankoop wordt rechtstreeks geleverd vanuit onze productie, zonder tussenstops. Daarnaast onderhouden we voortdurend contact met onze leveranciers om je als klant te laten genieten van dit voordeel.

  4. De duur van kortingscode wordt vooraf gecommuniceerd. We geven voldoende tijd om gratis stalen te bestellen en vervolgens te profiteren van de kortingscode. De levertijd van de stalen is maximaal 5 werkdagen. Als je je stalen niet op tijd hebt ontvangen (het pakket is kwijt geraakt of niet op voorraad), neem dan contact op met onze klantenservice en we zullen samen een oplossing vinden.
Prijzen