Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over je bestelling? Wil je weten hoe je nieuwe raamdecoratie het beste kunt inmeten of monteren? Je vindt alle informatie op deze pagina.

Producten

  1. Ieder raam, interieur en smaak is anders. Welke raamdecoratie hier het best bij past, ligt daar dus aan. Op de volgende pagina’s kun je meer informatie vinden over productgroep, ruimte of raam:

    Kom je er niet uit, of wil je graag een persoonlijk plan voor je nieuwe raambekleding? Maak dan een afspraak voor een gratis interieuradvies aan huis. 

  2. Op maat gemaakt is onze specialiteit. Nieuwe raambekleding hangt nu eenmaal mooier als het precies past. Het staat netter en de lichtkieren zijn zo minimaal mogelijk. Alle producten uit de plus- en premium collectie worden speciaal voor jouw ramen op maat gemaakt.
  3. Op je beeldscherm komt de kleur van een stof of materiaal toch anders over dan in het echt. Wij snappen daarom al te goed dat je de kleur of de stof graag van tevoren even wilt zien en voelen. Daarom kun je bij ilumio gratis kleurstalen bestellen. Jij selecteert en bestelt de kleurstalen die je graag wilt ontvangen, wij zorgen dat de kleurstalen binnen 3 werkdagen in jouw brievenbus zitten.

  4. Klemsteunen zijn steunen die je om het raam klemt, zodat je de raamdecoratie kunt ophangen zonder dat je in het kozijn hoeft te boren.

  5. Spandraden zijn draden die ervoor zorgen dat de raamdecoratie strak langs het raam blijft hangen als je een draai-kiepraam opent. Ook zorgen spandraden ervoor dat de raambekleding niet gaat klapperen wanneer het raam open staat.

  6. Er is geen verschil! We hebben onze Basic collectie omgedoopt tot Kant en Klaar. Het kan zijn dat je hier en daar nog "Basic" tegenkomt, dat lossen we zo snel mogelijk op.

Mijn bestelling

  1. Je kunt je nieuwe raamdecoratie bestellen via onze webshop en via onze interieuradviseurs. Dit laatste doet de interieuradviseur samen met jou tijdens een gratis en vrijblijvend interieuradvies aan huis.

  2. Ja! Je krijg een mail met daarin een track link, zodat je kunt zien waar je raamdecoratie uithangt. 
  3. Waarschijnlijk heb je een bestelling geplaatst met verschillende soorten raamdecoratie. Deze verschillende soorten raamdecoratie kunnen verschillende levertijden hebben. Om je zo snel mogelijk blij te maken met je nieuwe raamdecoratie, sturen we daarom zo snel mogelijk de raamdecoratie naar je toe als het klaar is.

  4. De levertijd verschilt per type raamdecoratie: de actuele levertijd vind je op de pagina van het product. Is er vertraging? Dan sturen we je een mail met de verwachte leverdatum.

  5. Bij ilumio kun je betalen met:

    • iDEAL
    • Mastercard
    • VISA
    • V Pay
    • Carte Bancaire
    • PayPal
    • AfterPay
    • Apple pay
    • in3

    Wij accepteren geen betaalmethoden zoals VVV bonnen, vouchers, acceptgiro’s of op afbetaling. Meer informatie vind je hier.

  6. De meeste raamdecoratie maken we speciaal voor jou op maat. De juiste afmetingen doorgeven is dus heel belangrijk. Heb je toch een foutje gemaakt? Kan gebeuren. Je kunt je bestelling tot 14:00 uur de volgende werkdag wijzigen. Neem contact op met onze klantenservice via 030 - 200 1047 of mail info@ilumio.nl.

  7. Als je op maat gemaakte raamdecoratie hebt besteld, kun je je bestelling annuleren tot 14:00 uur de volgende werkdag. We starten de productie van je nieuwe raamdecoratie op basis van de gegevens die jij hebt ingevuld. Dat willen we zo snel mogelijk doen nadat jij hebt besteld, zodat je je producten op tijd krijgt thuisbezorgd. Als de productie is gestart, kunnen we geen wijzigingen meer doorvoeren.


    Neem contact op met onze klantenservice via 030 - 200 1047 of mail info@ilumio.nl.

  8. Natuurlijk! Als je bestelling geleverd is, kunnen wij je een factuur van je bestelling toesturen. Mail ons even op info@ilumio.nl, dan sturen wij je factuur binnen een werkdag.

  9. Check of je alle velden goed hebt ingevuld en of je de algemene voorwaarden hebt geaccepteerd. Heb je problemen in de betaalomgeving? Waarschijnlijk heb je te lang gewacht met het uitvoeren van de betaling, of is je creditcard niet veilig voor 3D Secure. In het tweede geval raden we je aan contact op te nemen met je eigen bank.


    Is dit niet het geval? Neem contact met ons op via 030 - 200 1047 of mail info@ilumio.nl.
  10. Vul de code in tijdens je bestelling. Dit kan in je winkelmand of in de samenvatting van je bestelling. Als de code niet werkt, kan het zijn dat je code niet langer geldig is. Je kunt geen kortingscodes combineren.

  11. Jouw gegevens worden gebruikt om je bestelling te leveren op het goede adres. We geven ze niet door aan anderen zonder jouw toestemming. 

    Als je toestemming geeft, kunnen we je mailen om je op de hoogte te houden van acties, trends, nieuwe collecties en handige tips & tricks. Schrijf je rechts onderaan de homepage in voor onze inspiratiemails. 

  12. Controleer of je geen spaties tussen letters en cijfers hebt gebruikt. Probeer het later nog eens: het kan zijn dat de server die de btw-nummers beheert tijdelijk niet beschikbaar is.

    Sommige btw-nummers zijn ongeldig voor grensoverschrijdende transacties. Zakelijke klanten kunnen bijvoorbeeld vanuit België geen bestelling bij ons plaatsen.

  13. De levertijd verschilt sterk per product. Zo liggen onze standaard maten op voorraad en kunnen binnen een paar werkdagen verzonden worden. Op maat gemaakte producten daarentegen moeten nog geproduceerd worden wanneer jij je bestelling hebt geplaatst. De levertijd is aangegeven in de bevestigingsmail. Duurt het langer dan de aangegeven levertijd? Neem dan contact op met onze klantenservice via 030 - 200 1047 of mail info@ilumio.nl.

De bezorging

  1. Je nieuwe raamdecoratie wordt met zorg ingepakt door onze productie en daarna vervoerd door PostNL, UPS, NE Distriservice, DPD, TNT, DHL.

    Kies je ervoor om je raamdecoratie te laten monteren door onze montageservice? Dan neemt de monteur je nieuwe raamdecoratie mee.

  2. No worries, de bezorger doet 2 tot 3 pogingen om je pakket te bezorgen, ook bij directe buren. Als dat ook niet lukt, neemt de chauffeur het pakket weer mee. Je kunt via de mail die je hebt ontvangen met de leverdatum een nieuw aflevermoment afspreken.

  3. Check goed of je het factuur- en verzendadres goed hebt ingevuld, voordat je de bestelling plaatst. Als het pakket is verzonden, stuurt de pakketdienst je een e-mail met een track & trace code. In deze e-mail krijg je ook de optie om de levering te wijzigen. Deze voorwaarden verschillen per pakketdienst.

  4. Absoluut! Een ideale oplossing als je liever je bestelling bijvoorbeeld op het werk laat bezorgen. Je mag gerust een ander bezorgadres kiezen op de checkout pagina.
  5. De pakketdienst doet een aantal pogingen om het pakket bij jou of bij de buren af te leveren. Als de bestelling naar ons wordt teruggestuurd, kunnen we het pakket opnieuw verzenden. De verzendkosten van de nieuwe zending worden bij je in rekening gebracht.

  6. Helaas kan het soms voorkomen dat je product of pakket beschadigd geleverd wordt. Neem dan binnen 7 dagen contact met ons op  via 030 - 200 1047 of mail info@ilumio.nl. Stuur hierbij het ordernummer en, indien mogelijk, foto's van de beschadigde producten mee.

  7. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, sorry! We sturen je het ontbrekende onderdeel graag toe. Mail ons op info@ilumio.nl of bel 030 - 200 1047.

  8. Vanaf een bestelwaarde van €499 betaal je geen bezorgkosten. Tot €499 betaal je €7,95 bezorgkosten. Indien je kiest voor onze montageservice brengt de monteur je nieuwe raamdecoratie mee.

Gratis kleurstalen

  1. Het is best spannend om nieuwe raamdecoratie te bestellen op basis van een foto op de website. Daarom sturen we met alle liefde gratis kleurstalen naar je toe. Zo kan jij op je gemak bekijken of de stof past bij wat je in gedachten had. Ook kun je meteen de transparantie testen en kijken of de kleur goed staat bij je interieur. 

  2. Je hebt een populaire kleurstaal op het oog! Geen stress, ze komen weer binnen. Kijk over een paar dagen nog even weer op de pagina, hopelijk kun je dan wel je kleurstaal bestellen.

  3. Typ de kleurcode in de zoekbalk op de website, het bijbehorende product zal verschijnen!

  4. De sticker met het kleurnummer zit aan de achterkant. De zijde zonder sticker is dus de voorkant. Bij aluminium jaloezieën is de bolle kant de voorkant. Bij houten en pvc jaloezieën is de voor- en achterkant hetzelfde. 

  5. We geven voldoende tijd om gratis stalen te bestellen en vervolgens te profiteren van de kortingscode. De levertijd van de stalen is 3 werkdagen. Wanneer je stalen niet op tijd binnen zijn gekomen, het pakket kwijt geraakt is of wanneer de stalen niet op voorraad zijn, neem dan contact op met onze klantenservice. Samen zullen we een oplossing vinden.

Opmeten

  1. Het opmeten van je ramen kan best spannend zijn, want dat moet natuurlijk wel goed gebeuren. Lees van tevoren goed de meetinstructies, dan kan het eigenlijk niet fout gaan. Bekijk hier alle meetinstructies.

    Twijfel je of heb je advies nodig? Mail je foto’s en vragen naar info@ilumio.nl, dan kunnen we je hopelijk verder helpen.

  2. Als je een Velux dakraam kantelt, vind je een plaatje met een formaatcode. Deze staat voor een bepaalde maat, waardoor je het raam niet hoeft op te meten. Voor meer informatie kijk je op de dakraampagina.

  3. Je kunt tot 14:00 uur de volgende werkdag de juiste maten doorgeven via info@ilumio.nl.
  4. Voor de veiligheid van kleine kinderen is de koordlengte van gordijnen en jaloezieën door regelgeving bepaald. 

    Hier vind je per productgroep hoe lang de bedieningskoorden zijn: 

Schoonmaken

  1. Je hebt het langste plezier van je nieuwe raamdecoratie als je het op de juiste manier schoonmaakt. Hoe, dat verschilt natuurlijk per product. Een pvc jaloezie kun je met een natte doek goed schoonmaken, maar op een vouwgordijn moet je daar iets voorzichtiger mee zijn. Hieronder vind je alle categorieën met bijbehorende schoonmaakinstructies. 

Monteren

  1. Het monteren van je nieuwe raamdecoratie is geen hogere wiskunde. Met onze montagehandleiding die bij elk product geleverd wordt, hangt je raamdecoratie in no-time voor je raam. Je kunt de montagehandleidingen van alle producten ook online terugvinden.

  2. Ja! Voor een vaste prijs van €39,- per product komt één van onze monteurs je nieuwe raamdecoratie ophangen. In deze prijs zitten alle kosten, dus geen verrassingen achteraf. Lees hier meer over onze montageservice.

  3. Ja, dat kan! Het kan niet op elk raam of kozijn. Lees hier meer over monteren zonder boren.

Garantie

  1. Wij zijn er zeker van dat je zo lang mogelijk kan genieten van jouw nieuwe raamdecoratie. Daarom geven we je maar liefst 5 jaar garantie op je raamdecoratie. In onze algemene voorwaarden vind je alle garantievoorwaarden.

  2. Als je een klacht hebt over je nieuwe raamdecoratie of over onze service, neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice via 030 - 200 1047 of mail info@ilumio.nl, dan zoeken we samen naar een oplossing. 

    Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

  3. Bijna alle raamdecoratie van ilumio is maatwerk: het wordt speciaal voor jou op maat gemaakt. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op maatwerkproducten. Uitzondering op deze regel is de Kant en Klaar collectie en de dakraam rolgordijnen: deze hebben standaard maten en daarop geldt het herroepingsrecht. Lees er meer over op deze pagina.

  4. Mail ons binnen 7 dagen na ontvangst van je bestelling een foto waarop je ziet dat je het verkeerde product hebt ontvangen. Kloppen de afmetingen niet? Gebruik dan een meetlint om aan te tonen dat ze niet correct zijn. Voeg ook een foto van het etiket op de verpakking toe.