Over ilumio

ilumio® is een jonge start-up opgericht door vakexperts met meer dan 45 jaar ervaring in Europa en de Verenigde Staten. 
We zijn ontstaan vanuit de vraag van Nederlandse klanten om zowel offline als online raamdecoratie van hoge kwaliteit aan scherpe prijzen aan te bieden.

Hoe kun je ons benaderen?

We zijn er om je te helpen, je te begeleiden en je te adviseren. 
Spreek ons aan via de online chat op de website of per telefoon op 030 - 200 1047.


We staan je graag te woord van maandag t/m vrijdag van 8u - 19u en op zaterdag van 10u - 14u.
Of stuur al je vragen door per mail naar
 info@ilumio.nl. Je ontvangt binnen 24 uur een antwoord.

Bestellingen

Bestellingen

Kan ik mijn bestelling aanpassen of stopzetten?
De raamdecoratie die je bestelt wordt altijd op maat gemaakt. Denk er goed om dat je de juiste afmetingen aan ons doorgeeft.

Heb je twijfels over je afmetingen? Neem contact op met onze Klantenservice, we helpen je graag!

Je kunt ons bereiken via 030 - 200 1047 van maandag t/m vrijdag van 8u - 19u en op zaterdag van 10u - 14u. Per mail via info@ilumio.nl of via de chat op onze website.
 
Toch al besteld en een foutje gemaakt? Kan gebeuren. Neem binnen 24 uur contact met ons op om wijzigingen aan te brengen in je bestelling. 

Waarom heb ik maar 24 uur om mijn bestelling te wijzigen?

We starten de productie van jouw product op basis van de gegevens die jij hebt ingevuld. Dat willen we zo snel mogelijk doen nadat jij hebt besteld, zodat je je producten op tijd krijgt thuisbezorgd. Als de productie eenmaal is gestart kunnen we geen wijzigingen meer doorvoeren want ieder product wordt op maat gemaakt. 

Hoe kan ik mijn promotiecode gebruiken?
Vul de code in tijdens het bestelproces. Dit kan in je winkelmand of in de samenvatting van je bestelling. 
Bestelproces

Bestelproces

Hoe bestel ik mijn raamdecoratie?
Je kan je gewenste raamdecoratie rechtstreeks online bestellen.
Kies jouw favoriet. Volg de stappen en bestel eenvoudig jouw artikel.

Wil je graag persoonlijk advies ?
Neem contact op met onze Klantenservice via 030 - 200 1047 of stuur een mail naar
 info@ilumio.nl
 
Waarvoor gebruiken jullie mijn gegevens?
Met jouw toestemming gebruiken we je persoonlijke gegevens om je op de hoogte te houden van onze laatste nieuwtjes, onze exclusieve collecties, speciale promoties en andere leuke acties.

Je persoonlijke gegevens worden in geen geval doorgegeven aan derden.
Je gegevens worden hoofdzakelijk gebruikt om je bestelling te leveren op het juiste adres.
Betalingen

Betalingen

Hoe kan ik online betalen bij ilumio? Er verschillende betaalopties mogelijk:  
 
Veilig online betalen met IDEAL
Betaal gemakkelijk en veilig je bestelling online.
Al je transacties vinden plaats in een strict vertrouwelijk kader en een beveiligde encryptie dankzij het laatste veiligheidsprotocol TLS 1.2.

Het laatste protocol is gebaseerd op een veilige internetverbinding en garandeert een betere bescherming van je persoonlijke gegevens. 
 
Betaling met VISA en Mastercard
VISA is een creditcard dat je ook kan kan gebruiken in het Nederlandse interbancaire netwerk. Betaal in alle veiligheid dankzij de 3D- Secure veiligheidscontrole. 

Je kunt ook kiezen om te betalen met Vpay en een bankpas, andere opties van VISA.
De VPay kaart is ook een Europese VISA-betaalkaart met chip, zonder magnetisch veld. Bevestig je bestelling in alle veiligheid dankzij het label Verified by Visa.
 
Betaling met PayPal
PayPal is een eenvoudige en veilige online betaalmethode. PayPal gebruikt de beste encryptiemethodes die beschikbaar zijn op de markt. 
Maak in enkele clicks een persoonlijk account aan en meld je in alle veiligheid aan met je creditcard of bankpas. Je betaalt daarna je aankopen via je mailadres en je wachtwoord.
AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)

AfterPay – Achteraf betalen (Nederland)

AfterPay voert voor www.ilumio.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone.

In de online omgeving My AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat.

Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement.

Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode.

Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.
Bezorging

Bezorging

Wat is de leveringstermijn van mijn bestelling?
Al onze producten worden binnen 10 à 15 werkdagen bezorgd.
In geval van vertraging, sturen wij jou een mailtje met de nieuwe bezorgdatum.
 
Ik ben afwezig op de bezorgdag, wat nu?
Geen nood. Als je afwezig bent laat de bezorger een mededeling achter in je brievenbus.
Hij probeert het de volgende dag nog een keer.

Ben je er de volgende dag ook niet?
Houd je ordernummer bij de hand en neem contact op met onze Klantenservice.
Samen vinden we een geschikt bezorgmoment. 
 
Wat doe ik als mijn pakket beschadigd is bezorgd?
Bij twijfel over de inhoud of staat van je pakket, raden we je aan om het pakket te weigeren bij de levering.
Vermeld specifiek op de leveringsbon waarom je het pakket weigerde.

We werken nauw samen met NE Distriservice om bezorgproblemen op te lossen.
Volg de onderstaande stappen om je bestelling te vervangen of vervolledigen:  

1. Laat de koerier weten dat het pakje beschadigd is.
2. Breng onze Klantenservice zo snel mogelijk op de hoogte van deze situatie per mail info@ilumio.nl of per telefoon 030 - 200 1047.
3. Volg de stappen die omschreven staan in de bevestigingsmail die je van ons krijgt.
Bezorgproces

Bezorgproces

Wie zorgt voor de distributie van mijn bestelling?
Je bestelling wordt met zorg ingepakt door onze productie en wordt daarna vervoerd door NE Distriservice. 
Zodra je bestelling klaarstaat, ontvang je automatisch een mail met de verzendgegevens.

Zo kan je je bestelling tracken en de status van je bestelling opvolgen op elke werkdag.
Als je pakje niet op tijd aankomt kun je het beste onze Klantenservice benaderen via 
030 - 200 1047. 
 
Kan ik een ander bezorgadres kiezen dan mijn thuisadres?
Absoluut!
Je mag gerust een ander bezorgadres kiezen dat verschilt van je thuisadres.

Je kunt zelfs verschillende bezorgadressen opslaan in je account.
Een ideale oplossing als je liever je bestelling bijvoorbeeld liever op het werk laat bezorgen.
Producten

Producten

Welk type producten kan ik bij ilumio kopen ?
De uitgebreide collectie van ilumio biedt verschillende soorten gordijnen aan:
rolgordijnen, duo rolgordijnen, horizontale jaloezieën van hout, aluminium en pvc, plisségordijnen, vouwgordijnen en gordijnen.

Wat is het kwaliteitsniveau van jullie producten?
We kopen producten in bij dezelfde leveranciers als A-merken. 
Hierdoor is de kwaliteit van de gordijnen vergelijkbaar met de kwaliteit van deze merken.

Van welke materialen zijn de gordijnen gemaakt ?  
In de collectie van ilumio vind je verschillende soorten materialen zoals katoen, linnen, polyester en Trevira CS.
Maatwerk

Maatwerk

Worden alle producten op maat gemaakt ?
Absoluut! We zijn meer dan 45 jaar gespecialiseerd in raamdecoratie. Elk product wordt met de hand en op maat gemaakt.
Omdat elk raam zo verschillend is, zijn gepersonaliseerde oplossingen op maat nodig voor elk interieur.

Welk gordijn past het best bij mijn venster?

Elk type venster kent verschillende eigenschappen en daarbij horen dus verschillende gordijnen.

Meten & Montage

Meten & Montage

Hoe moet ik mijn ramen opmeten?
Kies tussen een plaatsing in het kozijn of op het kozijn.
Kijk voor een uitgebreide uitleg hierover op onze pagina meten & montage.

Houd bij het noteren van je afmetingen rekening met mogelijke obstakels bij het raam,
zoals de openingsrichting van het raam en handgrepen.

Hoe hang ik mijn gordijnen op?
In je pakket vind je een gedetailleerde handleiding om je nieuwe gordijnen op te hangen.
Je kan ook de instructies downloaden op deze paginaof instructiefilmpjes bekijken op ons Youtube kanaal.
 
Laat je liever een expert je gordijnen ophangen?
Voor een scherpe meerprijs van €39 per product komt een specialist jouw gordijnen monteren zodat alles meteen er piekfijn uitziet. Neem contact op voor meer info en maak een afspraak.

Hoe kan ik mijn gordijnen ophangen zonder te boren?
ilumio stelt verschillende oplossingen voor om je gordijnen op te hangen zonder gaten te boren in je muur of raamkozijn.
Advies nodig? Neem contact op met één van onze experts via 030 - 200 1047.
Welk model dakraam rolgordijn heb ik nodig?

Welk model dakraam rolgordijn heb ik nodig?

Onze dakraam raamdecoratie is geschikt voor de VELUX® modeltypen GGL, GGU, GPL en GPU.

Daarnaast voor de standaard maatvoeringen CK02, MK04, MK06, 
MK08, PK10, SK06, UK04 en UK08. In bijgaand tabel vind je de modellen die geschikt zijn voor onze raamdecoratie. 
Als je jouw dakraam kantelt zul je een plaatje vinden met daarop de Velux-formaatcode die je nodig hebt.

Service

Service

Wat doe ik als ik problemen ondervind met mijn gordijnen?

Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier.

Je ontvangt van je klacht geen ontvangstbevestiging, maar we zullen binnen 14 dagen inhoudelijk reageren. Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

 

Hoe lang krijg ik garantie ?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Extra garanties gelden onverminderd de wettelijke garantie.

We willen dat je zo lang mogelijk kan genieten van je raamdecoratie. Daarom geven we je naast de wettelijke garantie maar liefst een garantie van 5 jaar vanaf het moment dat je je bestelling ontvangt. Wij staan altijd klaar om je te helpen, ook na je aankoop.
Prijzen

Prijzen

Ik betaal 40% minder dan de aanbevolen consumentenprijs. Hoe kan dat?
Je aankoop wordt rechtstreeks geleverd vanuit onze productie, zonder tussenstops. 

Daarnaast onderhouden we voortdurend contact met onze producenten om je als klant te laten genieten van dit voordeel.
 
Is de BTW inbegrepen in de weergegeven prijzen?  
Ja, de weergegeven prijzen zijn BTW-inclusief. 
 
Hoeveel bedragen de leveringskosten ?
Indien je zelf je raamdecoratie installeert, worden je gordijnen gratis geleverd.
Als je een specialist vraagt om de gordijnen op te hangen krijg je een vaste meerprijs van €39,- incl. btw per product bijgerekend.